Sunday 16 December 2012

semester 2 : i'm coming !

Assalamualaikum..

HoHoHo . *iklan horlicks jap. hai korang-korang, sahabat-sahabat, dan blogger-blogger sekalian !
topic hari ini ? wa da masok sem 2 dah. hahaha *ketawa jahat. okay fine wa senior ! ppuihh, perasan kot ! senior pangkat dekat sem je, umur kami sebaya sebenarnya dengan budak-budak junior nih sebab kami budak-budak first intake.

so, ape yang saya belajar sebagai budak food technology ataupun lebih dikenali sebagai teknologi makanan ni ? hoho. exceli, ramai gila yang salah sangka budak-budak teknologi makanan ni belajar pasal masak-masak . takpe aku biasa dah dengan salah sangka diaorang semua tu. kikiki. adik-adik sekalian, kakak ni tidak ada belajar pasal masak sama sekali deh . ni akak nop kecek ni , akak dop belajar langsung hok masok-masok nih . nanti time sem 3 ada kot , tu pun bukannya masok-masok macom blajo katering tuh.

semester 1 teknologi makanan hok ni aku belajar :
-inorganic and physicl chemistry
-fundamentals of microbiology
-engineering mathematics 1
-computer application
-occupational safety and health 1
-islamic education

okay, nampak tu ? korang yang ada salah faham tu , sini aku terangkan . sapa-sapa yang nak amik course ni korang akan banyak belajar di lab. jangan pelik kalau diaorang kan panggil korang doktor. sebab korang akan sentiasa bermain dengan baju lab tu , dan bahan-bahan kimia yang bau tungkik tu, perghhh!. tu belum lagi masuk makmal microbiology . harap tahan segala bau di makmal microb itu. errrghh!

so, this semester aku  kan belajar subjek ni :
-organic chemistry
-food chemistry
-food microbiology
-food preservation
-unit operaion in food processing
-islamic education

see ? ada nampak belajar masakan di situ ? hihihi . okay , siapa-siapa yang teringin nak belajar food tech ni, aku sarankan .*hihihi. sebab course ni bessshh! lagi-lagi yang tak suka mengira, *macam saya! sikit-sikit tu ada la masa belajar engineering math tu .

so this semester , hope sangat dapat pointer yang boleh membanggakan ibu and ayah lagi. InsyaALLAH. tolong doakan saya ! Yang pasti, saya sangat bersyukur dengan pointer yang telah TUHAN anugerahkan  itu. ALHAMDULILLAH,  syukur tidak terkata .

lot's of smile : abawiyah ishak

No comments:

Post a Comment

thanks for your comment