Thursday 23 February 2012

bercerita tentang masa depan, kahwin ke??

Alhamdulillah. akhirnya setelah hampir 2 bulan blog ini buat hal dia kembali ke pangkuan jalan. hahaha
seriously terpaksa bersabar dengan kerenah kamu. wahai incik blog. kamu juga incik google! nasib baik saya sangat budiman.~ ~ mata ke atas tangan di dada .
topic for today. bercerita tentang masa depan. semua ingat kahwin kan?. suka lettew~ ~.
sebagai seorang yang belum mencapai tahap  kematangan 100% belum lagi la kot nak fikir soal kahwin ni.
by the way, masa isi borang upu bagai semua tu.baru terfikir tentang masa depan aku. cita-cita aku. selama ni tak pernah pun nak take it serious.
berbalik pada cerita cita-cita tadi, sebagai satu-satunya anak perempuan dalam family , dari kecik setiap keputusan yang aku buat sedikit sebanyak aku terpengaruh jugak dengan dua orang makhluk tuhan paling seksi tu. hahaha. abang kesayangan aku lettew~~. nasib baik aku adik lelaki aku keluar dari perut ibu aku lambat. kalau tak memang jahanam pemikiran aku ni. hahaha.
back to the topic, masa darjah satu ingat lagi nama cikgu tu ustazah Lailanizaha. sedap an nama cikgu aku?? masa tu dalam pertengahan tahun nak ambil report card cikgu tu tanya kat aku

cikgu : wajihah dah besar nak jadi apa? sedap kan nama aku?~muka bangga~
aku : entah.muka blur .apa-apa je la cikgu. sangat tidak matang time ni. aku tengok muka cikgu sambil buat muka bosan.
cikgu : mana boleh apa-apa. hmm,encik bagi la 3 cadangan. cikgu tu yg bosan tengok muka aku tanya kat ayah aku pulak.
ayah : kerani, cikgu, polis. sangat confident ayah aku.


seriously, aku pun tak ambil endah sangat time tu. sebab aku ingat kerja kerani tu gaji beribu- riban yang boleh mendatangkan keuntungan mengalahkan orang yang join MLM.bhhahaha. sangat pandai kan saya?. then, masa aku darjah tiga baru aku tahu kerani tu apa. masa tu baru rasa sangat tidak patut ayah aku tulis kerani sebagai pilihan PERTAMA cita-cita aku. bila fikir2 balik rasa nak tergelak pun ada. after that, masa aku dekat darjah 3 cikgu sapa ntah nama dia tanya kat aku soalan yang sama
jawapan yang aku bagi pulak

aku : cikgu dah besar sya nak jadi polis, bomba. askar .dengan muka penuh confident bagai seorang prajurit.
cikgu : ??? tapi tetap cikgu tu tulis.


nak jadi askar cam siti boleh? ~wink wink~
time ni ayah aku tak dapat mempengaruhi pemikiran aku. hahaha. tapi pemikiran aku dijajah oleh dua makluk tuhan paling seksi itu. disebabkan mereka asyik mengajak aku join main pistol 2 hengget. aku trejebak minat jadi polis dan askar.  yang bomba tu aku bagi biar nampak dramatik je kot. wakaka.
tapi masa cakap kat cikgu tu soal cita2 bagai semua tu , dengan penuh kepandaian tahap dewa aku lupa yang aku ni dah start pakai spectacle . bhahaha. sangat tidak fikir secara bijak kan kan kan.

hey wawa. awok pun pakai comin mato cam kawe gok. lupo?

start dari tu aku terus frust. bila isi upu tu lah baru fikir sampai pening soal cita-cita dan masa depan ni. so, sepatutnya kita ni kena ada matlamat dan tujuan dari mula lagi kan?can jangan biarkan hidup ini sntiasa dipengaruhi orang luar. be yourself.  anyways, korang doakan la permohonan pertama upu aku diterima ya. AMIN .




4 comments:

  1. amin ~~ haha .. rse nk ketawe bce ko men pistol ngn abg ko . haha.. kalo aq , aku men kete mainan ngn abg aku .. pstu susun kusyen byk-2 , buat rumah .. kretif lgi kitorang . hahaha !

    ReplyDelete
    Replies
    1. @nard nadyra . masa tu pemikiran dijajah . sebab tu tak secreative anda. haha

      Delete
  2. balik ke pangkuan jalan ? haha ! sengal. pandai plak blog ko berjalan2 ye. hahaha. ak dulu time agas2 ni cite2 tah pape. angkasawan la, pelukis la, pdhal nak lukis ayam pon aku terkial2. hahaha.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu semua ayah aku yg suggest. aku tak tahu mende pong. hahaha

      Delete

thanks for your comment