Saturday 25 February 2012

saya rabun bukan buta.

     hoit, anda- anda sekalian! entry ni ditujukan khas untuk sesape je yg berSPECTACLE  seperti saya ini. ~wink wink~. first of all, nak bagi intro le sikit ye dop. ni nak habaq mai cek pakai spec masa umo cek lbih kurang 9 ke 10 tahun. ~dah tua , lupe lettew~.ikut calendar persekolahan di malaysia masa cek sekolah darjah 3 or darjah 4 le kan. tapi cek tak ada gambar muka nerd ar time tu ~nasib baik~. wakaka. Masa tu cermin mata cek warna ungu. comel jek. bhaha . cermin bulat lagi . tapi xdo lah macam cermin apa harry potter tu. ye dop.

      tipu la kalau cakap siapa yang tak bangga masa mula-mula pakai cermin mata. semua tengok aku macam ahli kumpulan GIRLS GENERATION  tengah lalu. masa tu. pewh!! bangga gila . lagi-lagi masa tu tak ramai orang yang pakai spec.lagi satu, masa tu orang yg pakai spec orang ingat cam budak pandai je. ngan muka nerd lipat tudung bulat ikut muka kan.~ibu aku la yang lipatkan tudung tu~ untuk beberapa tahun rasa seperti diri dihargai. bak kata iklan LOREAL ." kerana dirimu begitu berharga." cewaaaaaaaaah!.

semua tengok cek macam nampak sunny girls generation
~ bhahahaha! ~

       setiap kehidupan pasti ada kesuraman. ~ayat macam gampang~. benda yang paling aku tak suka bila pakai spec  adalah bila ada budak-budak especially cousin aku yang tecik kemetot tu tanya.

cousin : kak wawa. nape pakai benda ni. ~ refer to my spec ~
aku     : owh, this thing name spectacle or glasses.~bajet ckap macam cikgu~. ni cermin mata . kak wawa pakai  
             sebab mata tak nampak sangat la.
cousin : owwhhhh. ~bajet comel wat muncung itik~ kalau macam tu  cuba kak wawa buka cermin mata tu.
            ~bajet cikgu ini budak~
aku     : ~dengan penuh kesabaran gua ikut je.~ ok, dah buka. kenapa.
cousin :  ~buat peace~ ni nombor berapa?
aku     :  $%#*!!*^% ( gua tak mencarut) . nombor dua.
cousin : kata tak nampak!
aku     : awak tunjuk jari awak depan muka kak wawa. memang la kak wawa nampak. kak wawa rabun      
            bukan buta . okeyyyy

cousin: hehehehehehe. ~buat muka comel lagi.~


ingat kak wawa tak nampak~ hehehehe~


         situasi ni dah banyak kali terjadi pada aku. tak tahulah korang pernah kena tak. kadang-kadang orang besar pong ada wat lawak stupid ni kat aku. ada yang lagi sengal membe aku time sekolah rendah yang duduk sebelah aku. dia tulis kat buku tu " nama saya wajihah" . then, dia suruh aku buka cermin mata sambil baca. bila aku baca, dia wat tanda good pakai jari .seriously nak je aku sound "ko ni bengap ke bongok. dah sah-sah buku tu depan mata aku betul-betul".lagipun masa tu aku baru je disahkan menghidapi short-sightness . AKU RABUN BUKAN  BUTA!. lagi skit hati bila kat trafic light diorang tanya tu warna apa. ingat aku buta warna apa???



    kalau dulu tengok orang pakai cermin mata rasa teringin. sekarang rasa tak nak pakai cermin mata. lagi-lagi bila every year power cermin mata naik. bukan murah cermin mata ni. kepada awak-awak yang rasa teringin nak pakai cermin mata tu aku rasa baik tak payah. jaga mata awak tu elok-elok. selagi boleh jaga baik awak-awak jaga mata awak. tengok macam aku ni, sikit-sikit Tuhan dah tarik deria penglihatan. tapi aku bersyukur. tuhan tak tarik terus deria penglihatan aku. terima kasih YA ALLAH!

aku bersyukur pada-MU

 
       


   







3 comments:

  1. ye, aku nak tuko cermin mte lg ni ha. gilo r, mken naik power mte aku. btw~ adek aku selalu test aku cem tu. cinabeng. haha !

    ReplyDelete
  2. dayah cm ne x tambh power..24 jm laptop..hahahaha...same la kite...

    ReplyDelete

thanks for your comment